"برای جلوگیری از دفن بی رویه ضایعات ، آن را از ابتدا تفکیک کنیم **** شهروند عزیز ، کاغذ دیگر زباله نیست آن را با دیگر ضایعات دور نریزیم **** فقط یک زمین داریم آن را با زباله آلوده نکنیم **** بازیافت مواد = نگه داشتن منابع طبیعی برای نسلهای آینده **** بازیافت گردشی است به سوی بهره وری و زیبایی **** بازیافت مواد = جلوگیری از هدر رفتن انرژی وتوسعه پایدار در گرو حفظ منابع ماندگار **** با تفکیک و بازیافت مواد آلی،دراحیای زمین های کشاورزی کشور سهیم شویم **** آیا می دانید باطری ها به دلیل داشتن سرب و مواد اسیدی جزیی از زباله های خطرناک هستند **** با تحویل زباله های خشک به ماموران شهرداری ، از استفاده غیر قانونی توسط افراد سود جو جلوگیری کنیم **** حرکت در جهت خود کفایی ملی ، با مشارکت در طرح جامع بازیافت و تفکیک زباله در مبدا **** شهروند عزیز ، اصول اولیه و الفبای پاکیزگی شهری ، کاهش زباله و جداسازی آن است **** از زباله گل می رویداگر آن را بازیافت کرده وتبدیل به کود کمپوست کنیم **** پاکی وطراوت محیط زیست را با تولید بی رویه زباله از بین نبریم ****

پیام سرپرست سازمان

آموزش شهروندی

هفته نامه پسماند


راههای کاهش پسماند در هنگام خرید

خرید و مصرف معقول کالاها اعم از مواد خوراکی، پوشاک، لوازم منزل و غیره، یکی از راههای صرفه جویی و حفظ محیط زیست است و علاوه بر آن توان اقتصاد خانواده را بالا می برد. با پس اندازهای کوچکی که از صرفه جویی در خرید یا به عبارت بهتر با خرید صحیح و منطقی، حاصل می شود می توان سرمایه های بزرگی برای فعالیت های مفید ایجاد کرد و در عین حال به حفظ محیط زیست نیز کمک کرد .

درموقع خريد، کیسه، زنبیل یا ساک خرید را همراه خود ببريد و به فروشنده بگوئید به کیسه نایلونی نیاز ندارید. این کار باعث کمتر شدن مصرف کیسه های پلاستیکی می گردد .

بهتر است کالای با دوام خریداری کنید تا مدت استفاده از آنها طولانى‏تر ‏شود . بديهى است محصولات بادوام، ديرتر وارد جريان زباله شهرى مى‏شوند.

با برنامه ريزى خاص خريد كنید. بدين ترتيب كه قبل از خرید، ابتدا ليست كاملى از آنچه ر  ا که نياز دارید تهيه نمايید.

برای خرید لوازم خانگی عجله نکنید. ابتدا به نیاز خود فکر کنید و وسیله ای را انتخاب کنید که نیازتان را برآورده کند، با میزان مصرف و تعداد افراد خانواده تان متناسب باشد و مصرف انرژی کمی هم داشته باشد.

بسته‌هاي خريد خود را به حداقل برسانيد. از كيسه‌هاي بسته بندي هر چه بيشتر مي‌توانيد استفاده كنيد و مابقي را همراه با سایر زباله های خشک، به غرفه بازيافت یا وانت های جمع آوری پسماند خشک، تحویل دهيد.


 

سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین

گالری عملکرد سازمان

اطلاعیه ها

تابلو های فرهنگی